Spektakl "Powinniśmy być..."

Spektakl "Powinniśmy być..."

28.04.2022
Teatr CHOREA

Zapraszamy na spektakl „Powinniśmy być... Impresja na kilka czasowników” Teatru CHOREA, w reżyserii i choreografii Janusza Adama Biedrzyckiego i Wiktora Moraczewskiego, w wykonaniu Anastazji Bakhtyukovej i Michała Rudkowskiego, na scenie Fabryki Sztuki w Łodzi. Spektakl prezentowany jest w ramach akcji "tańczMY", której patronem jest Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

 

data: 28 kwietnia 2022 (czwartek)
godzina: 19:00
miejsce: scena Art_Inkubatora w Fabryce Sztuki w Łodzi, ul. Tymienieckiego 3
wiek widzów: 16+
czas trwania: 60 minut
bilety: 35 zł normalny / 30 zł ulgowy
rezerwacja / zakup biletów: teatrchorea@gmail.com, +48 506 103 207, lub za pośrednictwem portalu ewejsciowki.pl

03 EwejeciEwki LOGO FINAL 11

  

Spektakl „POWINNIŚMY BYĆ... IMPRESJA NA KILKA CZASOWNIKÓW”
Na podstawie monologów Anastazji Bakhtyukovej i Michała Rudkowskiego

„POWINNIŚMY BYĆ... IMPRESJA NA KILKA CZASOWNIKÓW” to intymna opowieść - manifest obecności dwójki młodych tancerzy - zbudowana z ich mozaikowych historii, swoistych kartek z dziennika. Impresja ta jest ukazaniem procesu walki jednostki z wewnętrznym „Ja”, rozdwojeniem spowodowanym zderzeniami człowieka z siłą zbiorowości. Zbiorowości, w której trudno jest być sobą.  

"Chcemy zareagować na otaczającą nas rzeczywistość. Scena to miejsce, w którym możemy poczuć się wolni, możemy wykrzyczeć siebie - wykrzyczeć poprzez ruch. Zbudowaliśmy emocjonalno-zmysłową impresję o nas, o tym kim chcielibyśmy być, kim jesteśmy oraz o tym, jak nas widzą (albo chcą widzieć) inni. Bierzemy pod lupę nasze marzenia, frustracje i lęki. Ta impresja, to konfrontacja, ale też spotkanie z własnym „Ja” i próba jego zrozumienia. Zadajemy sobie to nieustannie powracające pytanie: Czym jest bycie sobą i dlaczego tak trudno to osiągnąć na co dzień?" (Anastazja Bakhtyukova, Michał Rudkowski)

Reżyseria i choreografia: Wiktor Moraczewski, Janusz Adam Biedrzycki
Scenariusz i dramaturgia: Katarzyna Mańko
Muzyka: Paweł Odorowicz
Kostiumy i scenografia: Kinga Kubiak
Opieka artystyczna: Katarzyna Wielechowska
Reżyseria światła: Tomasz Krukowski
Realizacja dźwięku: Marcin Dobijański
Obsada: Anastazja Bakhtyukova, Michał Rudkowski (Młodzieżowa Grupa Teatralna Teatru CHOREA)
Zdjęcie: Agnieszka Cytacka fotografia
Premiera spektaklu odbyła się w ramach Akcji Dotknij Teatru 2021, organizowanej przez Akademicki Ośrodek Inicjatyw Artystycznych.

Obejrzyj galerię zdjęć z premiery - fot. HaWa
Obejrzyj galerię zdjęć ze spektaklu - fot. Agnieszka Cytacka fotografia
Przeczytaj recenzję Alexa Ramona
Przeczytaj recenzję Piotra Olkusza

Janusz Adm Biedrzycki - aktor, tancerz, choreograf, reżyser, instruktor teatralny. Absolwent Wydziału Humanistycznego ze specjalizacją Kulturoznawstwo, folklorystyka, etnologia, teatrologia i filmoznawstwo na Uniwersytecie Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie. Absolwent Zarządzania kulturą Instytutu Teorii Literatury, Teatru i Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Łódzkiego. Współzałożyciel i członek Stowarzyszenia Teatralnego CHOREA. Członek kursu „Pedagog w Teatrze” organizowanego przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. Stypendysta Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w latach 2010 i 2014 oraz Urzędu Miasta Łodzi w latach 2013 i 2017. Współtwórca podręcznika „Trening fizyczny aktora - od działań indywidualnych do zespołu” (2015), stworzonego we współpracy z PWSFTViT, przy wsparciu IMIT. Opiekun artystyczny i instruktor warsztatowy w międzynarodowym projekcie edukacyjnym „TAKE OVER: Seeing young audiences through young people’s eyes” (2015-2017), realizowanym w ramach programu Komisji Europejskiej „Creative Europe”, przy udziale British Council. Współautor choreografii i współreżyser spektakli: „Koguty Borsuki i inne Kozły” (2010) i „Upadek - PsychoSomaticGaym" (2010). Pomysłodawca i reżyser spektaklu „Brzydal” (2013), stworzonego w ramach cyklu warsztatów teatralno-tanecznych dla młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym. Pomysłodawca i reżyser spektakli: "Vidomi" (2014), "Ciemność. To co jest ukryte" (2017) i "Rój. Sekretne życie społeczne" (2018), stworzonych w ramach cykli warsztatów teatralnych z udziałem osób niewidomych i słabowidzących. Współautor choreografii spektaklu „Studium o Hamletach” (2017), w reżyserii Waldemara Raźniaka, stworzonego we współpracy Teatru CHOREA i Akademii Teatralnej w Warszawie. Reżyser spektakli "Właśnie tu. Właśnie teraz" (2019) i „iGeneration?" (2020), realizowanych przez młodzieżową grupę teatralną. Pomysłodawca i koordynator projektów: „Jak w Ulu” (cykl edukacyjno-integracyjnych, interdyscyplinarnych warsztatów dla osób niewidomych, słabowidzących i młodych animatorów z województwa łódzkiego, 2018); dwóch edycji „Laboratorium Kreatywnego Działania” (cykle interdyscyplinarnych szkoleń i warsztatów z zakresu teatru dla pedagogów, animatorów kultury, seniorów i młodzieży, 2019 i 2020). Od 2014 nieprzerwanie prowadzi młodzieżową grupę teatralną działającą w Teatrze CHOREA. Współpracował m.in. z: neTTheatre w Lublinie (Paweł Passini), Teatrem Pinokio w Łodzi (Konrad Dworakowski), Teatrem Cinema z Michałowic (Dariusz Skibiński), Korniag Theatre z Mińska (Ewgenij Korniag), Earthfall Dance Company z Walii (Jim Ennis), Teatrem Kana ze Szczecina, Teatrem Limen z Warszawy, Teatrem „A3”, Warsztatami Terapii Zajęciowej w Świdniku, Stowarzyszeniem Integracji Społecznej, Uniwersytetem im. J.J.Lipskiego w Teremiskach, Academy of Arts and Culture w Osijek (Chorwacja), Uniwesrytetem Warszawskim (Pedagogika teatru), Poleskim Ośrodkiem Sztuki (międzynarodowy projekt Erasmus +, B.I.G.D.E.A.L.), z mistrzem Butoh Kanem Katsurą (Japonia), choreografem i tancerzem Robertem Haydenem (USA), reżyserką Darą Weinberg (USA).

Wiktor Moraczewski - Kulturoznawca, teatrolog, pedagog teatralny. Absolwent kulturoznawstwa, specjalności teatrologicznej i teatr w kulturze współczesnej na Uniwersytecie Łódzkim (Katedra Dramatu i Teatru). W latach 2014-2017 związany z Ośrodkiem Kultury „Górna” w Łodzi, gdzie był współorganizatorem i uczestnikiem polskich i zagranicznych projektów, m.in. projektu „Radar” (2017), realizowanego metodą Sensory Labirynth Theatre, której jest certyfikowanym instruktorem. Doświadczenie w tej dziedzinie oraz europejski certyfikat zdobył uczestnicząc w międzynarodowym teatralnym projekcie Ritual Beyond Roots, odbywającym się w ramach programu Erasmus+ w Rumunii i podczas zagranicznych projektów, m.in. w Calypso - il teatro per il sociale (Włochy).  W latach 2015-2018 współpracował z Instytutem Teatralnym im. Mieczysława Hertza w Łodzi. W 2016 roku zajmował się adaptacją tekstu i dramaturgią do spektaklu Anny Cichy-Fatygi "Ku wielkiemu morzu" w reżyserii Jacka Orłowskiego. We współpracy z Instytutem, w ramach projektu „(m)Łodzi”, przygotował również wystawę fotograficzną „7.15 p.m.”. Wystawa była częścią jego pracy licencjackiej ("Teatr 7.15 w łódzkim Hotelu Grand. Opis projektu"), poświęconej historii teatrów w łódzkim Grand Hotelu. Od 2017 roku współpracuje z Fabryką Sztuki w Łodzi i Teatrem CHOREA przy projektach artystycznych, edukacyjnych i społecznych. Właśnie tej formacji teatralnej poświęcił swoją pracę magisterską ("Piętnaście lat Teatru CHOREA. Działalność teatru w latach 2004-2019"). W CHOREI zrealizował scenariusze do spektaklI: "Ciemność. To co jest ukryte" (spektakl z udziałem osób niewidzących i słabowidzących, 2017), "Rój. Sekretne życie społeczne" (spektakl dla dzieci i młodzieży, 2018), "iGeneration?" (spektakl w wykonaniu młodzieżowej grupy teatralnej, 2020). Był odpowiedzialny za reżyserię i choreografię spektaklu "Powinniśmy być... Impresja na kilka czasowników" (Teatr CHOREA, 2021). Jako asystent reżysera i aktor brał udział w spektaklu "Tragedia Jana" (Teatr CHOREA i Warszawskie Towarzystwo Sceniczne, 2018) w reżyserii Waldemara Raźniaka oraz występował w spektaklu "Śmierć na gruszy" (Teatr CHOREA, 2021) w reżyserii Łukasza Kosa, i koncercie "Dzień Dobry Pinky Mouse!" (Teatr CHOREA, 2021), w reżyserii Oli Shayi i Joanny Filarskiej. Był również prowadzącym warsztaty teatralno-literackie w ramach projektu edukacyjno-integracyjnego „Jak w ulu!” (Teatr CHOREA, 2018) i 3 edycji projektu edukacyjnego „Laboratorium Kreatywnego Działania” (Teatr CHOREA, 2019-2021). W latach 2019-2020 współpracował z Klubem Nauczyciela w Łodzi, gdzie prowadził zajęcia teatralno-literackie dla nauczycieli. Jako pedagog teatralny współpracuje z łódzkimi przedszkolami i szkołami. Koordynator biura festiwalowego Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Retroperspektywy 2020 i 2021, koordynator merytoryczny programu "Przestrzenie Sztuki", realizowanego od 2021 roku, przez Fabrykę Sztuki w Łodzi i Teatr CHOREA. Podczas studiów prowadził aktywną działalność recenzencką, którą rozpoczął w studenckich gazetach festiwalowych, wydawanych podczas Łódzkiego Festiwalu Szkół Teatralnych oraz Ogólnopolskiego Festiwalu Teatru Młodych „Dziatwa”. Publikował swoje teksty również na łamach łódzkich gazet - „Kalejdoskopu” i „Dziennika Łódzkiego”. Współtwórca publikacji poświęconej 15-leciu Teatru CHOREA.

Anastazja Bakhtyukova - tancerka, choreografka, aktorka. Ukończyła szkołę baletową w Odessie (Ukraina). Podczas studiów brała udział w licznych ukraińskich i międzynarodowych konkursach tanecznych. Od 7 lat mieszka w Polsce, gdzie ukończyła studia magisterskie na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej ze specjalnością pedagog tańca i choreograf oraz zaczęła ćwiczyć taniec współczesny. Obecnie jest trenerką gimnastyki artystycznej w łódzkiej szkole La Passione, prowadzi również grupy turniejowe z tańca sportowego i nowoczesnego. Jako choreografka pracuje z zespołem tańca klasycznego w Odessie. Od 2019 roku wchodzi w skład Młodzieżowej Grupy Teatralnej Teatru CHOREA. Zagrała w performansie „Właśnie tu. Właśnie teraz.” (2019) oraz w spektaklu „iGeneration?” (2020). W swojej pracy artystycznej inspiruje się ideą artysty łączącego w swoim działaniu taniec, ruch, słowo, śpiew i grę aktorską. 

Michał Rudkowski - tancerz, instruktor tańca, aktor. Od 10 roku życia tańczy breakdance, hip-hop. Doświadczenie w tych technikach tanecznych zdobył w szkole tańca ArtStation, gdzie obecnie prowadzi zajęcia taneczne dla dzieci oraz uczy breakdance’u. Zwycięzca licznych zawodów tanecznych, zarówno w kategoriach solowych, jak i kreacjach zespołowych. Od 2016 roku należy do grupy teatralnej działającej w Teatrze Starym im. Antoniego Sikorskiego w Skierniewicach. Wspólnie z tą grupą stworzył spektakl taneczny „Przemiany-impresja” (2020), oparty na mitach greckich w rycinach „Metamorfozy Owidiusza” według Hendrika Goltziusa ze zbiorów Wojciecha Jakubczyka. W spektaklu odpowiedzialny był za stworzenie m.in. choreografii. Od 2020 roku wchodzi w skład Młodzieżowej Grupy Teatralnej Teatru CHOREA. 

 

WAŻNE INFORMACJE: 

System rezerwacji biletów na spektakl prowadzi Teatr CHOREA, od poniedziałku do piątku, w godzinach: 12:00-18:00:
- mailowo: teatrchorea@gmail.com
- telefonicznie: +48 506 103 207

Nie prowadzimy systemu rezerwacji w weekendy (soboty i niedziele) oraz w dni świąteczne.

W mailu prosimy podać: tytuł spektaklu, datę spektaklu, imię i nazwisko na które ma być dokonana rezerwacja, ilość rezerwowanych biletów, oraz czy będą to bilety ulgowe czy normalne.

System rezerwacji biletów zamykamy po wyczerpaniu limitu miejsc, lub o godzinie 18:00 w dniu poprzedzającym wydarzenie.

Bilety można odebrać w dniu wydarzenia, najwcześniej godzinę przed jego rozpoczęciem w szklanym hallu w Art_Inkubatorze w Fabryce Sztuki w Łodzi (ul. Tymienieckiego 3).

Płatność za bilety przyjmujemy wyłącznie gotówką.

Rezerwacje wygasają 15 minut przed rozpoczęciem wydarzenia.

Bilety na spektakl można również kupić przez Internet, za pośrednictwem portalu ewejsciowki.pl, lub klikając przycisk "KUP BILET ONLINE" na stronie www.chorea.com.pl.

 

W związku z panującą epidemią prosimy uczestników wydarzenia o przestrzeganie ważnych zasad: 

1. Zostańcie w domu jeśli nie czujecie się zdrowo - macie katar, kaszel lub podwyższoną temperaturę.
2. Często myjcie i dezynfekujcie ręce.
3. Zachowujcie bezpieczny dystans.
4. Zapoznajcie się z regulaminem dotyczącym uczestnictwa w wydarzeniach na terenie Fabryki Sztuki w Łodzi.

 

Udział w wydarzeniu wiąże się z przestrzeganiem poniższego regulaminu.

Regulamin uczestnictwa w wydarzeniach na terenie Fabryki Sztuki w Łodzi:

1. W wydarzeniach mogą uczestniczyć tylko osoby zdrowe.
2. Każdorazowo przed przybyciem do Fabryki Sztuki każdy uczestnik wydarzenia musi zmierzyć temperaturę. Jeżeli jest ona wyższa niż 36,9 stopni Celsjusza - uczestnik musi zostać w domu.
3. Wszystkie wydarzenia odbywają się w przestrzeniach dostosowanych i zgodnie z przyjętymi zachowaniami i zasadami sanitarnymi.
4. Ilość uczestników biorących udział w wydarzeniu uzależniona jest od przestrzeni, w której wydarzenie jest realizowane (dozwolona ilość osób na metr kwadratowy).
5. Każdy uczestnik wydarzeń może w nich uczestniczyć na własną odpowiedzialność i po akceptacji niniejszego regulaminu.
6. Osoby niepełnoletnie mogą uczestniczyć w wydarzeniach wyłącznie po pisemnym zaakceptowaniu wymogów zawartych w niniejszym regulaminie, przez opiekuna prawnego.
7. Uczestnik zajęć ruchowych ćwiczy tylko z własnymi przyborami, przedmiotami (np. mata do ćwiczeń).
8. Przybory wykorzystywane podczas zajęć są dokładnie czyszczone lub dezynfekowane.
9. Należy zapewnić taką organizację pracy i koordynację, która utrudni stykanie się ze sobą poszczególnych grup uczestników.
10. Osoby nieprzestrzegające postanowień niniejszego regulaminu będą wykluczone z uczestnictwa w wydarzeniach.

 

Spektakl prezentowany w ramach akcji "tańczMY". Patronem akcji "tańczMY" jest Narodowy Instytut Muzyki i Tańca.

Więcej informacji

NIMiT 2202 02 TanczMy 1200x628 FB          taczMYLogo NIMIT RGB kolor poziom

 

x
Jeśli chcesz otrzymywać informacje o wydarzeniach Teatru Chorea zarejestruj się.